perjantai 31. toukokuuta 2013

Raparperimehua




Maanantai-illan kyläilyreissulta sain mukaani nipun raparperia. Siitä olen keitellyt muutamana iltana mehua. Raparperimehu on superhyvää kesähelteellä ja siitä on muodostunut jo meidän perheen alkukesän perinnejuoma. Onneksi lähipiiristä löytyy raparperi-istutuksia niin paljon, että ollaan aina saatu muutamat mehut tehtyä. Mehun olen tehnyt muutamana vuonna tällä reseptillä.

Huomasin että Pihkala -blogin Maija oli myös tehnyt raparperimehua. Siihen oli laitettu mukaan minttua ja sitruunaa, kuulostaa tosi hyvältä! Sitä on pakko myös kokeilla.

Minun raparperimehu tarjoillaan näissä kuvissa Oiva Toikan vuonna 1966 suunnittelemista Flora -laseista, jotka olen saanut isovanhemmiltani lahjaksi. Ne ovat minusta parhaat kesämehulasit ja minulle hyvin rakkaat! Tänä viikonloppuna suuntaammekin mummolan maisemiin ja samaan kaupunkiin serkkupojan ylioppilasjuhliin. Ensi viikolla onkin varmaan luvassa postausta pienestä kauniista saarikaupungista!

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

-maiju 

  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti